woensdag 15 augustus 2012

Mijn eerste... jurk!

Zaterdag zijn we uitgenodigd op een huwelijksfeest. Ik had een jurk in gedachten maar vond het patroon maar niet... tot ik dit boek in handen kreeg:



En meer bepaald dit model:









Eerst wat opgezocht of het model wel haalbaar was en toen zag ik dit.Het leek dus wel haalbaar.
Stof had ik in de solden gekocht. Ik was op slag verliefd maar wachtte geduldig tot begin juli...
En na een deugddoende vakantie begon ik er aan. Ik ging er zelfs 2 dagen voor naar mama om door te kunnen werken en advies te vragen indien het niet zou lukken...
Probleem 1: mijn maat zat er niet meer tussen. Ik moest groter dan L gaan... pijnlijk hoor...
Alles een beetje wijder gemaakt...

Probleem 2: de hals zat helemaal verkeerd (veel te wijd). Ik had de verkeerde nepen overgenomen en door alles ook wat groter te maken, trok het op niet veel. Mama to the rescue...

Uiteindelijk werden alle problemen opgelost en toon ik met enige trots het resultaat ;)











Ik heb de rok nog aangepast met een stolpplooi. Blij, blij, blij :)

14 opmerkingen:

  1. amai knap zeg!!! Bij ons bij de tiretten heeft er nog iemand dat kleedje gemaakt! En ik denk dat dit kleedje bij iedereen heeel erg mooi is! dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u ;) Ik heb de jurk gisteren afgewerkt tijdens een avondje Koppige Kopspeldjes (er was geen plaats meer in Dendermonde dus zijn we maar iets gestart in Opwijk...) en ik denk dat er ook nog wel een paar zullen volgen...

      Verwijderen
  2. Hééél mooi! En die laatste foto is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél erg mooi gedaan! Het kleedje staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt een prachtige jurk, staat je heel mooi! En ik geloof er niets van dat jij groter dan maat L hebt, je bent hartstikke slank.

    BeantwoordenVerwijderen