dinsdag 28 augustus 2012

Vintage t-shirt...

Mijn mama had een fantastisch leuk t-shirt, echte vintage uit de jaren 80. Na heel wat zeuren kreeg ik het van haar. Ondertussen is het een favoriet zomerstuk, nu al zeker 7 jaar lang... Ik ben er dan ook heel spaarzaam op.
Op zich is het een heel eenvoudig model, gemakkelijk na te maken... Op de markt in Eindhoven vond ik een zeer leuk vintage stofje, perfect voor een kopie van het t-shirt.

Met de nieuwe overlock durf ik nog meer met tricot te werken. Gisterenavond trakteerde ik mezelf op een naaiavondje en tekende ik het patroon van het t-shirt. Stof knippen, biais maken van tricot, ... en dan achter de overlock. Ik haalde mijn machine vanonder de hoes en bleek dat ALLE draden door elkaar zaten. Er was maar 1 oplossing: helemaal opnieuw inrijgen... Zweet, zweet, geduld, ... Het lukte!

En nu heb ik dus een kopie van een vintage shirt!
Het orginele t-shirt (van Little David)


 Mijn versie:

Detail van de stof:


 
 Oud en nieuw...




Ondertussen werden de naaispullen ook opgeruimd. Er mocht van Het Lief pas een overlock komen als alle stofjes e.d. werden opgeruimd en er plaats werd voorzien. Zo gezegd, zo gedaan.
De boekenkast in de living werd voor een deeltje leeggemaakt voor de machines:




En in de bureau werd alles netjes op orde gezet:



En nu maar dromen van een eigen naaikamer ;) 

6 opmerkingen:

  1. Wauw, super dat nieuwe vintage t-shirtje !
    En azo opgeruimd, nie te doen seg, dat lukt hier vooralsnog niet.
    PS : je kan retrostof winnen bij mij.
    Liefs,
    CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, "voor wat hoort wat" :-). Is dat kleedje aan de boekenkast ook een naaiproject? Ik ben er helemaal wèg van, zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een jurk uit het boek "droomjurken" en het is echt een zalige jurk ;)

      Verwijderen
    2. Wauw gij! En waar heb je dat stofje vandaan?

      Verwijderen
    3. Maison Dorée in Sint-Agatha-Berchem... was een soldeke :)

      Verwijderen
    4. Lap hé, dat ga ik niet meer kunnen vinden. Er zit niet anders op dan heel hard jaloers én fan zijn van jouw jurk :-)

      Verwijderen