maandag 13 februari 2012

Suikerbonen

In een nostalgische bui durf ik wel eens naar de foto's te kijken van de eerste dagen van mijn zoontjes. Ze zijn nog maar 3,5 en bijna anderhalf, toch lijkt het al zo lang geleden dat ze nog knus op mijn borst lagen...

En toen zag ik deze foto:

Mijn suikerbonenproject voor Josse... Het begon allemaal met een hondje in een knippie die mijn mama voor me maakte. Ik ben nu niet echt een hondenfan, maar ik vond het toen zo schattig (zwangerschapshormonen?) . Toen ik het hondje liet zien aan Het Lief zei hij heel blij: zou 'oma' het niet zien zitten om er zo'n 200-tal van te maken om bij de geboorte van Josse te geven? Het was een grap... maar ik nam het serieus op en vroeg het aan mijn lieve mama. Het werd uiteindelijk een héél leuk project (wat minder voor mama die alles genaaid heeft...). Het bleef niet bij honden: poezen, vissen, giraffen, ... allemaal ideeën en patronen op de site van Ariadne. 
We maakten uiteindelijk zo'n 220 beestjes! en snoepzakjes... de snoepzakjes zijn op, van die diertjes heb ik nog een zak vol liggen... 

 Het was heel leuk om te doen, ook omdat ik dan wekelijks bij mama op bezoek ging om te leuteren bij 'ons' naaiprojectje...

Toen Marius aangekondigd werd, wou ik weer zelf iets maken... maar 220 beestjes? NO WAY... dus werden het 200 doosjes ;) Doosjes gehaald bij AVA. Het Lief maakte kleine versies van het geboortekaartje en ik plakte dit op de doosjes, met een lintje als afwerking.
















Het werd een leuk project om met papa in spé te maken...

En hoewel er geen 3de kind komt (neen, ook niet proberen voor een meisje zoals iedereen vraagt), kan ik het niet laten om te blijven kijken naar leuke geboortekaartjes en ideeën voor suikerbonen...

Nostalgie...

2 opmerkingen:

  1. Wauw! Twee héél mooie en leuke projectjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op mijn kamer zo'n hondje liggen ;-)
    Heel leuke blog trouwens Lotte!
    En heel leuke stiksels! ik ben fan! Als je ooit een collectie begint, laat maar weten, ik ben fan van de rokken ;)

    BeantwoordenVerwijderen