zondag 3 maart 2013

Burda 2/2007

Meer dan 1 jaar heb ik gezocht... (nu niet altijd even intensief maar toch!). En 15dagen geleden gevonden op een 2dehands site in Nederland.
Een tricotjurk uit de Burda van februari 2007. Geen overslag, een originele top, alles heeft deze jurk om mij te bekoren. Dus toen ik hem in de brievenbus kreeg ging ik meteen aan de slag.

Een goede tip: volg NIET de richtlijnen van Burda. Nog qua maat, nog qua werkwijze. Alhoewel: ik tekende een maat 42 en moest die zo innemen dat ik bij een maatje 38 kwam. Dat is de maat van een hele lange tijd geleden! Heerlijk...



 

 

En het is nog te groot. Dit was dan ook mijn testversie. Gemaakt met tricot punta di roma van het stoffenspektakel.
Zo komen er nog!

4 opmerkingen:

  1. Mooi! Die plooitjes en knoopjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie testversie! Ben benieuwd naar de andere jurken die je gaat maken met het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi!! 't Is het wachten dubbel en dik waard geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    Ik ben dit kleedje ook aan het maken, maar ik zit in de knoop met het beleg van de armen.
    Hoe en waar moet ik dit stikken? Is dit aan de oksel kant en met de grote cirkel tegen de rand of de kleine :)
    Hopelijk kan je mij hierbij helpen :)

    BeantwoordenVerwijderen